Monday, February 22, 2010

Warkahku untukmu…..


Tanggal 14 februari merupakan tarikh yang dinanti-nantikan oleh kebanyakkan pasangan kekasih saban tahun untuk menyambut perayaan hari kekasih ataupun lebih gah jika disebut sebagai “Valentine Day”. Begitu juga dengan diri ini yang mencipta sejarahnya yang tersendiri pada “Valentine Day” bagi tahun 2010. Tarikh ini pada tahun 2010 telah melakar satu pengalaman yang sangat manis kerana ini merupakan pertama kalinya saya berbuat demikina untuk insane yang paling saya sayangi. Secara jujurnya seumur hidup saya, inilah kali pertama saya menyambut hari kekasih ini. Tapi bukan dengan teman wanita, saya menyambutnya dengan menulis sebuah surat yang menyatakan rasa hati terhadap ibu dan bapa saya yang sangat saya sayangi…..
Pada mulanya terasa agak janggal juga kerana ia merupakan sesuatu yang tidak pernah saya lakukan (tidak pernah menulis surat untuk orang lain kecuali surat rasmi) hehehe. Mungkin jika pada umur belasan tahun atau masih menunutut di sekolah perkara ini mustahil untuk terjadi. Namun, sebab diri ini sudah boleh berfikir tentang peri pentingnya pesanan yang disampaikan oleh Dr Odi (kamu menulis sekali untuk parent kamu, mereka akan ingat sampai bila2) memberi keseronokan untuk saya memberikan surat tersebut.

Abah sedang menurunkan tandatangan pada surat yang diberikan.
kemudian mak pula yang berbuat demikian.

masa ini kami sedang berkemas untuk pergi ke rumah embah. jadi saya pun mengambil kesempatan.hehehe.. mak tengah senyum tuuuu...


No comments: